ZAKAZ KOPIOWANIA

„One language sets you in a corridor for life. Two Languages open every door along the way.”

„Znajomość jednego języka stawia cię w korytarzu życia. Znając dwa języki możesz otworzyć wszystkie drzwi na swojej drodze”.

Wednesday 3 June 2015

MY STUDY AGAIN

Yesterday I wrote two short entries. I didn't have more time. I would like to change. Therefore when I woke up, I got to work immediately. I began to explore my new Longman dictionary. I didn't understand it earlier, but now it is the best dictionary that I have. My study does not change. I will try to remember new words and phrases. I don't like to have a break in my study. A few days ago I found a new English website. It is called Villagebabel.com. I made a new account there. I sent a few messages to people, and when I invited them to speak with me. I have some positive answers. Maybe soon I will find new people, who want to speak English with me. Meanwhile, I read some articles about hair and beauty. I am beginning to be interested in new things, specifically Natural cosmetics. The use of chemicals, dyes (SLS) and parabens is becoming a growing concern for many cosmetic consumers. I have begun reading product labels, when I try to buy something. It is very easy. I decided that I will try to be more aware of what I buy. I promised myself that I will do away with hair dye. Why? Because my hair needs to breathe.
 

Wczoraj napisałam dwa krótkie wpisy. Nie miałam więcej czasu. Chciałabym to zmienić. Dlatego, kiedy wstałam wzięłam się natychmiast do pracy. Zaczynam odkrywać mój nowy słownik Longmanna. Nie rozumiałam go wcześniej, ale teraz to jest najlepszy słownik jaki mam. Moja nauka się nie zmieniła. Staram się zapamiętać nowe słowa i wyrażenia. Nie lubię przerwy w nauce. Kilka dni temu znalazłam nową angielską stronę. Nazywa się villagebabel.com. Założyłam tam konto. Wysłałam kilka wiadomości do ludzi i zaprosiłam ich do rozmowy ze mną. Mam trochę pozytywnych odpowiedzi. Może w krótkim czasie znajdę nowych ludzi, z którzy chcą uczyć się angielskiego ze mną. W międzyczasie czytałam troszkę artykułów na temat pięknych włosów. Zaczynam interesować się nowymi rzeczami, w szczególności naturalnymi kosmetykami. Używanie środków chemicznych, barwników (SLS, SLES) i parabenów staje się coraz większym problemem dla wielu konsumentów kosmetycznych. Zaczęłam czytać etykiety danego produktu, gdy próbuję coś kupić. Jest to bardzo łatwe. Postanowiłam, że będę kupować świadomie. Obiecałem sobie też, że przestanę farbować włosy. Dlaczego? Bo moje włosy muszą oddychać.

No comments:

Post a Comment