ZAKAZ KOPIOWANIA

„One language sets you in a corridor for life. Two Languages open every door along the way.”

„Znajomość jednego języka stawia cię w korytarzu życia. Znając dwa języki możesz otworzyć wszystkie drzwi na swojej drodze”.

Wednesday 8 April 2015

DAILY

I went over grammar and passive tenses today. If I repeat some rules every day I will get better and better. I thought about my study. I want to have a better job so I should learn English. Sometimes I have a problem with my concentration, but I believe that I will win. When I started studying I couldn't say anything in English. Today I have done a simple exercise, read some books and listened to some podcasts. I can write something without using my dictionary. Today I began to learn about a new topic: Friends and relations. This new vocabulary is complex. I have never studied this topic. Usually I learn a lot of words in my flashcards. I don't think that I write interesting posts. Every day, I try to write good something, some proper post, but I have the impression that I don't do it very well. I would like to write better. I have been learning all day and I don't see my progress. My mood is poor. I don't want to write abut my daily activities. Everyday I write about my day. I have the impression that I constantly write the same entries. I don't know from where people take new inspiration for their entries. Maybe I will need to try describe something from a Polish magazine. I must study more than than I have been lately. I have fallen behind with study.

Powtórzyłam czasy gramatyczne i stronę bierną czasownika dzisiaj. Jeśli będę powtarzać kilka reguł codziennie będę coraz lepsza. Myślałam o mojej nauce. Chcę mieć lepszą pracę i dlatego powinnam uczyć się angielskiego. Czasami mam problem z koncentracją, ale wierzę, że wygram. Kiedy zaczęłam się uczyć nie potrafiłam powiedzieć niczego po angielsku. Dzisiaj robiłam proste ćwiczenia, czytałam książki, słuchałam podcastów. Potrafię napisać cokolwiek bez używania słownika. Dzisiaj zaczęłam uczyć się nowego tematu: przyjaciele i związki. Nowe słownictwo jest złożone. Nie uczyłam się nigdy tego tematu. Zazwyczaj uczę się nowych słów z moich fiszek. Myślę, że piszę nie ciekawe posty. Codziennie staram się napisać poprawny post, i mam wrażenie że nie robię tego dobrze. Chciałabym lepiej pisać. Uczę się całe dnie i nie widzę swoich postępów. Mój nastrój jest kiepski. Nie chcę pisać o moich codziennych czynnościach. Każdego dnia opisuję swój dzień. Mam wrażenie że ostatnio piszę te same wpisy. Nie wiem skąd ludzie biorą nowe inspiracje na swoje wpisy. Może potrzebuję spróbować opisać coś z polskiego czasopisma. Muszę uczyć się więcej niż ostatnio. Mam zaległości w nauce.

No comments:

Post a Comment