ZAKAZ KOPIOWANIA

„One language sets you in a corridor for life. Two Languages open every door along the way.”

„Znajomość jednego języka stawia cię w korytarzu życia. Znając dwa języki możesz otworzyć wszystkie drzwi na swojej drodze”.

Wednesday 1 July 2015

SUMMARY

Today is the ninth month of my study (although my start date was the 24th). I would like to make a little summary. Lately I forgot about my Anki program and I would like to return to it. Today I am going to remember some words on flashcard. Later I want to make a new little schedule of my study. My plan is to learn words. Everyday, all day I will try to study four new words, which will give me 20 new words per week. In a month I will have about eighty, and I think it will be a good result. Looking for a way to study I have discovered many great methods. I'm still not able to do enough. Sometimes I have the impression that I have forgotten many words which I have learned. But when I write an entry without my dictionary I can see that (my progress is more visible than earlier) there is some effect. Comparing the stages of my studies I would like to say that I was never able to do as much as i can do now.

My planned words for today are:
belief - przekonanie
take a look at sth - obejrzeć coś z bliska, przyjrzeć się czemuś
uncertainly - niepewność
trait - cecha

Dzisiaj jest dziewiąty miesiąc mojej nauki (chociaż datą początku jest 24 każdego miesiąca). Chciałabym zrobić małe podsumowanie. Ostatnio zapomniałam o moim programie Anki i chciałabym do niego wrócić. Dzisiaj przypomnę sobie słówka z fiszek. Później chciałabym zrealizować nowy, mały program mojej nauki. Mój plan to nauka słówek. Codziennie, każdego dnia będę uczyła się 4 nowych słów, co da mi po tygodniu 20 nowych słówek. W miesiącu będę miała ok 80, myślę że będzie to dobry wynik. Szukając sposobu na naukę odkryłam wiele fajnych metod. Jeszcze umiem zbyt mało. Czasem mam wrażenie że zapominam słów, których się nauczyłam do tej pory. Ale kiedy piszę wpis bez słownika, widzę, że jest jakiś efekt. Porównując poziom swojej nauki chciałabym napisać, że nigdy wcześniej nie umiałam tak dużo jak teraz. 

No comments:

Post a Comment