ZAKAZ KOPIOWANIA

„One language sets you in a corridor for life. Two Languages open every door along the way.”

„Znajomość jednego języka stawia cię w korytarzu życia. Znając dwa języki możesz otworzyć wszystkie drzwi na swojej drodze”.

Saturday 14 March 2015

MORNING

This morning it is raining lightly. I didn't want to get up. Waking up early in the morning is tiring. I usually sleep late on weekends. I didn't begin to study English straight away. When I got up breakfast was ready. It was a surprise for me. Afterwards I got back to studying. I began see my mistakes. I have just corrected the sentences that I wrote. I rewrote some sentences and I hope they will be better. On the other hand it doesn't matter. It is the first entry in my third notebook. Yestreday I created a new account on sharedtalk. I talked with some people. It was an amazing feeling, beginning to able to write something to them in a different language. The people who wrote to me were very nice and understanding. It was a pleasant experience. I'm looking for some people, who have a lot of time and would like to speak with me in another language. Unfortunately, there are only a few people in Polish-English language section. Although I think that I will look for some people, who would like to learn the Polish language. Maybe in the evening I will look for them. The second thing I would like to do today is to go shopping. I think that I will going some time in the afternoon.

Rano padał trochę deszcz. Nie chciało mi się wstać. Wstawanie rano wcześnie jest męczące. Zazwyczaj śpię w weekendy dłużej niż zazwyczaj. Nie zaczęłam się od razu uczyć. Kiedy wstałam, śniadanie było gotowe. To była niespodzianka dla mnie. Następnie wróciłam do nauki. Zaczynam widzieć swoje błędy. Właśnie poprawiłam sobie zdania, które napisałam. Przerobiłam kilka zdań i mam nadzieję że na lepsze. Z drugiej strony jest to nie ważne. Jest to pierwszy wpis w moim trzecim zeszycie.
Wczoraj utworzyłam konto na sharedtalk. Rozmawiałam z jakimiś ludźmi. To było niesamowite uczucie, kiedy byłam w stanie napisać coś do nich w obcym języku. Ludzie którzy pisali do mnie byli bardzo mili i wyrozumiali. To było przyjemne doświadczenie. Szukam ludzi, którzy mają trochę czasu i chcieliby porozmawiać ze mną w obcym języku. Niestety tam jest mało osób, które są polsko-angielsko języczne. Pomimo tego, wierzę, że znajdę jakąś osobę, która chciałaby uczyć się języka polskiego. Może wieczorem zajrzę tam.
Drugą rzeczą jaką chciałabym zrobić dzisiaj jest pójście na zakupy. Myślę, że pójdę na nie około południa. 

No comments:

Post a Comment