ZAKAZ KOPIOWANIA

„One language sets you in a corridor for life. Two Languages open every door along the way.”

„Znajomość jednego języka stawia cię w korytarzu życia. Znając dwa języki możesz otworzyć wszystkie drzwi na swojej drodze”.

Tuesday 6 October 2015

SOMETHING was change...

COŚ SIĘ ZMIENIŁO

Niesamowite, ale czuję, że coś zmieniło się w mojej nauce angielskiego. At last. Nie wiem, czy to stało się po przerobieniu kilku lekcji z SuperMemo (kurs wart zakupu!) czy mojej ciężkiej, codziennej pracy nad językiem. Może jedno i drugie sprawiło, że po dziesięciu miesiącach nauki nastąpił KOLEJNY PRZEŁOM. I właśnie dla takich chwil, takich przełomów, naprawdę warto uczyć się języka obcego.

CHANGE FOR THE BETTER
  • Zaczynam rozróżniać czasy! Tak, faktycznie mają one znaczenie i naprawdę się różnią. To chyba jest i będzie moje największe odkrycie, jak i wielkie OSIĄGNIĘCIE.
  • Przestałam mylić rzeczowniki odczasownikowe z czasami ciągłymi.
  • Wiem, że należy określić czasownik przedrostkiem "to" i nie myli mi się on z czasami gramatycznymi (I'm going to go).
  • Że jeśli coś należy do kogoś to jest z nim nierozerwalnie związane i jest magiczne "of"
  • Największe odkrycie po czasach - zaimki emfatyczne, znane z polskiego sami, samemu, sobie a nie występujące w angielskim oraz polskie "się" są wyrażane w jeden sposób, np. myself, zdecydowanie prostsza zasada niż w naszym języku.
  • Yet i already oraz never - magiczne okoliczniki których nie mogłam pojąć, wreszcie ich różnice do mnie dotarły. 
  • Magiczne a/an pożegnały u mnie liczbę mnogą i zostały zastąpione (dla l.m.) właściwymi formami np. some, a few, many.
  • Niepojęte the - zaczynam rozumieć ich sens. To jest bardzo logiczne!
  • Budowanie pytań. 
  • Nie porównuję dosłownie angielskiego do języka ojczystego.
  • Zaczynam mówić pełnymi POPRAWNYMI GRAMATYCZNIE zdaniami :)
Zdałam sobie sprawę, że zaczynam te wszystkie zasady łączyć razem w jedną, nierozerwalną całość! Nigdy, w swoim całym życiu nie byłam na tak wysokim poziomie znajomości języka w tak krótkim czasie. Warto uczyć się codziennie. Rzeczy, które wymieniłam w liście były moimi najgorszymi zmorami, których w ogóle nie rozumiałam. Nawet nie wiecie, jaka ulga jak coś się ruszy do przodu. Teraz tylko ćwiczyć to, co się zrozumiało i będzie tylko lepiej!

No comments:

Post a Comment