ZAKAZ KOPIOWANIA

„One language sets you in a corridor for life. Two Languages open every door along the way.”

„Znajomość jednego języka stawia cię w korytarzu życia. Znając dwa języki możesz otworzyć wszystkie drzwi na swojej drodze”.

Saturday 7 March 2015

I don' t know what to wear.


Fashion and shopping
I don' t know what to wear. 

Are you decent?
(jesteś ubrana)











I don' t know what to wear. It is the standard complaint of every woman. When I was browsing through my wardrobe, I decided that I would study the names of the items of clothes, that the average woman wears. Additionally I decided that I would do the same for items of shopping. My words are for the clothes that I have in my wardrobe and that I would like to have. I will try to correct this text later. I haven't felt so good all day. 

Nie mam się  w co ubrać - czyli standardowa odpowiedź każdej kobiety. Przeglądając swoją szafę stwierdziłam, że przydatne będą nazwy garderoby, jakiej używa przeciętna kobieta. Dodatkowo postanowiłam, że wzbogacę ten dział o zakupy. Moje słówka dotyczące ubrań to takie, które mam w szafie, podobają mi się lub chciałabym mieć.

I don' t know what to wear (nie mam się w co ubrać)
Are you decent? (jesteś ubrana)
What do you usually wear? (w czym chodzisz na co dzień)
How do I look? (jak wyglądam)
I mostly wear sports shoes or low heels (zazwyczaj chodzę w butach sportowych albo na niskim obcasie)
Do you often change your hair style? (często zmieniasz fryzurę)
I go to the hairgresser about once a month (chodzę do fryzjera mniej więcej raz w miesiącu)
Do you use make up? (malujesz się?)
I don't  even wear much jewellery (nie noszę też za dużo biżuterii)
The colours don't match (te kolory nie pasują do siebie) 
How much is it (ile to kosztuje)
Can I help you? (W czym mogę pomóc?) 
I’m just looking (Tylko się rozglądam)
I’m looking for a skirt (szukam  np.spódnicy)


SHOES


I have a some shoes, for example:
flat-shoes, high heels, high-heeled shoes, 
low-heeled shoes, sandals, tennis shoes, trainers


Więcej na temat butów







ANOTHER PHRASES

I’d like to look at some jeans (c
hciałbym obejrzeć dżinsy)
What size are you? (Jaki jest pański rozmiar?)
Can I try it on? (Czy mogę przymierzyć?)
Where are the changing rooms? (Gdzie są przymierzalnie?)  Over there. (tam)
Does it suit you? (Czy pasuje?) 
Have you got anything in red? (Czy masz coś w kolorze czerwonym?)
I’ll just see (Zobaczę)
It’s too small (Jest za mała)
It doesn’t fit me (nie pasuje to do mnie)
Have you got a bigger size? (Czy ma pani większy rozmiar?)
How much are they? (Ile one kosztują?)
I’ll take it (wezmę to)
Can I pay by credit card? (Czy mogę zapłacić kartą?)


DESCRIPTIONS



FORMAL DRESS


SPORTS WEAR



NIGHTWEAR




Więcej nazw ubrań znajdziecie na zagranicznych stronach z ciuchami. Ja polecam stronę H&M (z niej się uczę nazw ciuchów), gdyż jest tam bardzo dobrze uporządkowana lista.



No comments:

Post a Comment