ZAKAZ KOPIOWANIA

„One language sets you in a corridor for life. Two Languages open every door along the way.”

„Znajomość jednego języka stawia cię w korytarzu życia. Znając dwa języki możesz otworzyć wszystkie drzwi na swojej drodze”.

Wednesday 4 March 2015

Hello everyone!

It's morning 7.30 a.m. I'm begining my study. Today I woke up early and thus I can do more than usually. For beginning I will reapeat grammar tenses. Yesterday I didn't make a lot of mistakes, when I wrote my text. It is amazing feeling, because this situation doesn't happen too often to me. Now I'm write this text without any dictionary, and I'm very proud of myself. When you can something very well, you manage to someting, than you have a power to futher action. When I started study Englih I didn't think that it was something that I could achieve. My skill is very poor and I had no money to improve them. Much People without me around said to me: If you don't save up for some to courses, than you will not learn. You need to save up for the some course. That is very good motivation. Especially when no believes you can do it.
Yesterday I asked my boyfriend for an English game. I got The Sims, but this game's instalation language was in Polish. He change it for me to the English language version in the short time. I'm going to study daily activietes. I will think, that this game is very good for study.


 
Jest 7.30 rano. Zaczynam się uczyć. Dzisiaj wstałam wcześniej i dlatego mogę zrobić więcej niż zwykle. Na początek będę powtarzać czasy gramatyczne. Wczoraj nie zrobiłam dużo błędów, kiedy pisałam mój tekst. To jest niesamowite uczucie, ponieważ ta sytuacja nie zdarzyła mi się zbyt często. Teraz piszę ten tekst bez słownika, i jestem bardzo dumna z siebie. Kiedy robisz coś bardzo dobrze, udaje ci się to coś, wtedy masz siłę na więcej. Kiedy zaczynałam uczyć się angielskiego nie myślałam że coś osiągnę. Moje umiejętności są bardzo kiepskie i nie miałam pieniędzy by realizować je. Wiele ludzi którzy mnie otaczają mówili: Jeśli nie zapiszesz się na jakiś kurs, inaczej się nie nauczysz. To jest bardzo dobra motywacja. Szczególnie kiedy nikt nie wierzy że ci się uda.
Wczoraj poprosiłam mojego chłopaka o grę po angielsku. Miałam The Sims, ale ta gra była zainstalowana w języku polskim. W krótkim czasie zmienił mi wersję języka na angielski. Zamierzam uczyć się codziennych czynności. Myślę, że ta gra będzie bardzo dobra do nauki.


No comments:

Post a Comment