ZAKAZ KOPIOWANIA

„One language sets you in a corridor for life. Two Languages open every door along the way.”

„Znajomość jednego języka stawia cię w korytarzu życia. Znając dwa języki możesz otworzyć wszystkie drzwi na swojej drodze”.

Wednesday 16 September 2015

REPEAT AGAIN czyli FAIL the exam

OBLANY TEST z ANGIELSKIEGO, czyli moja nauka nie wygląda tak cukierkowo.

Mój nowy plan nauki stanął w miejscu. Dlaczego? Otóż dziś zrobiłam sobie mój pierwszy od bardzo dawna TEST ANGIELSKIEGO z materiału, jaki przerobiłam do tej pory. Niestety, nie zaliczyłam go. Miałam bardzo mało punktów: (nawet bardziej niż mało). Moje błędy przy wypełnianiu testów to: 

- błędne czytanie lub rozumienie poleceń (czytanie ze zrozumieniem tekstu u mnie leży)
- chaos, czyli nie wiedziałam jaki wyraz ?? mam wstawić w pustą lukę. Zostawiałam pustą.
- braki w słownictwie (to można naprawić najszybciej)


Brak koncentracji, jaki towarzyszył mi przy wypełnianiu pustych luk był straszny. Zupełnie lepiej wypadam w pisaniu na luzie postów czy maili do ludzi, jakoś tak bezstresowo. Byłabym wściekła, gdybym to na kursie wypadła tak słabo, zwłaszcza, jak się za niego płaci i to nie małe pieniądze. Całe szczęście że uczę się sama. Ale teraz wiem, jak uczyć się na popełnionych błędach. Testu o dziwo nie rzuciłam w kąt i nie zalałam się łzami, tylko na spokojnie (zupełnie jak nie na mnie) przeanalizowałam go. Mam nadzieje, że za miesiąc napiszę ten sam sprawdzian dużo lepiej. Pisałam test 60 minut, tyle ile potrzeba na wypełnienie (jak się dobrze przerobi materiał to i czas powinien zostać). Moje 10 miesięcy nauki jednak nie spełzło na niczym, coś tam zrobiłam dobrze. Może też trochę było mojej winy, bo usiadłam zmęczona do testu, ale to żadne wytłumaczenie. Albo się umie, albo nie. 

Nigdy nie umiałam rozwiązywać tego typu testów, nikt mnie nigdy tego nie uczył. Nawet jak przypominam sobie sprawdziany w szkole i morze łez wylanych, poprawki również nie należały do najprzyjemniejszych. I może dlatego postanowiłam pokazać, że do systemu powtórzenie poprawka trzeba się przygotować. Mimo mojej porażki, uważam że i tak nie jest źle. Dlaczego? Ponieważ zdobyłam jakieś punkty i to prawie 20! Czyli przeliczając na oceny szkolne, moja gramatyka jest na dwóje. A lepiej je zbierać na początku, niż ich wcale nie mieć. 

POWTÓRKA UNIT 1-21
czyli nie ma nic lepszego niż własna zawziętość

Obejmuje:
Grammar
Topic vocabulary
Phrasal Verbs
Prepositional phrases
Word information
Word patterns