ZAKAZ KOPIOWANIA

„One language sets you in a corridor for life. Two Languages open every door along the way.”

„Znajomość jednego języka stawia cię w korytarzu życia. Znając dwa języki możesz otworzyć wszystkie drzwi na swojej drodze”.

Thursday 19 February 2015

POSTANOWIENIA PRZEDNOWOROCZNE

Postanowienia przednoworoczne
Postanowiłam popracować trochę nad swoimi umiejętnościami. Co prawda wzięłam się za nie na dopiero z końcem 2014 roku, ale zawsze to coś. Mam nadzieję że uda mi się osiągnąć mój cel. Mianowicie, postanowiłam nauczyć się języka angielskiego. Swoją naukę zaczęłam dokładnie 24 listopada poprzedniego roku w pewien szary jesienny poranek. Ze względu na to że życie pisze różne scenariusze i mam teraz dużo czasu wolnego (nie pracuję) postanowiłam rozwijać na maksa swoje umiejętności. Chciałabym tym samym nauczyć się wartościowo zarządzać swoim czasem, czyli mówiąc w skrócie, nie marnować go na próżno. 
Potrzebuję do tego motywacji. A mój blog jest mi motywacją od 5 lat. Jak ten czas szybko leci. Dziś mija dwudziesty szósty dzień mojej nauki.
Niebawem zacznę tu pisać w dwóch językach - przynajmniej taki mam zamiar. Na pewno nie obejdzie się bez błędów i poprawek, ale chciałabym mieć miejsce, gdzie będzie widać moją poprawę znajomości tego języka. Dlaczego? Bo to namacalny dowód że się wychodzi. A nic bardziej nie motywuje jak EFEKTY.
Moja metoda nauki to strona duolingo.com (darmowa) oraz zestaw fiszek angielski w karteczkach. Jest ich wiele, adekwatnie do poziomu umiejętności. Ja wybrałam na start poziom podstawowy część 2 - słownictwo
Staram się w miarę możliwości poszerzać ten zestaw o bogactwo, jakie daje nam internet. Nie mam tradycyjnego słownika - korzystam z internetowego słownika jaki oferuje google. 
METODA NAUKI
Każdy musi wypracować własną! Moja jest następująca: 
Codziennie:
  • powtarzam materiał z dnia poprzedniego.
  • zaczynam nowy temat na duolingo.com
  • przeglądam zakupione karteczki. Wczoraj wybrałam z nich te słówka, których akurat uczyłam się na portalu, więc łatwiej mi będzie je powtarzać, gdy zapomnę.
  • robię przerwę (jak w tej chwili) staram się wyszukiwać w internecie rzeczy wyłącznie po angielsku. Staram się słuchać wymowy poprzez piosenki i filmiki tutoriale. W języku angielskim jest ich całe mnóstwo.
  • staram się nauczyć zapamiętywania angielskich słówek z kontekstu. Ale nie uczyć się zdań na pamięć.

 Porzuciłam niesprawdzone u mnie metody nauki, których próbowałam, a z których nic nie wyszło:

  • przepisywanie słówek na kartce jednym ciągiem aż do momentu zapamiętania. Pamiętam jak zapisywałam stosy papierowych kartek i w efekcie pamiętam tylko te stosy kartek, a ani jednego słówka z tych lat, w których się uczyłam.
  • wybieranie pojedynczych słówek i próbowanie ich tłumaczyć same w sobie
  • uczenie się raz na tydzień - brak systematyczności, lenistwo, zniechęcenie wszystko jedno jak by się to nazywało jeszcze



Jak już przebrnę lekcje z duo to pewnie będę robić wyłącznie powtórki. Potem, jak stwierdzę, że umiem wystarczająco podstawy, to zajrzę na Lang-8. Wiele osób poleca tą stronę, więc może kiedyś i ja do nich dołączę (czytaj jak ogarnę podstawy).

Dlatego pewnie troszkę moje handmad-y odejdą w plan dalszy, przynajmniej na razie. Potem pewnie będę korzystać z stron angielskich, tam jest dużo więcej tutoriali, ale znając język będę przeglądać je świadomie a nie na zasadzie  o fajny obrazek.

No comments:

Post a Comment